|
V roce 1955 byla HC-2 poprvé předvedena na 1. výstavě československého strojírenství v Brně (předchůdce Mezinárodního strojírenského veletrhu).
Desátý ročník Mezinárodního veletrhu Brno. Letecká expozice Omnipolu ukázala akrobatické verze letadel L-29A, Z-36, Z-526A a motorizovaného Blaníka. Vystavený nový stroj MK-1 Kocour, motorizovaný kluzák, vznikl v kolektivu konstruktérů vývojového oddělení podniku Letov. Letoun pohání sériový dvoudobý motor s dynamoakumulátorovým zapalováním, používaným ve vozech Trabant 601.
Krom jiného byla vystavena tato technika:
- L-410UVP s motory M-601B
- maketa Zlín 50L
- Zlín 42M (OK-JSB)
- L-39ZO (OK-202)

Vystaveny byly krom jiného také letouny:
- L-410OUVP-E
- XZ-37T (OK-NXH)
- Z-50LS (OK-IRG)
- L-39 (OK-002)
Vystaveny byly krom jiného také letouny:
- L-410OUVP-E
- Z-37T (OK-NXH)
- Z-50LS (OK-IRG)
- L-39 (OK-002)

První ročník výstavy IDET na BVV. Z naší letecké techniky představeny letouny Z-142C AF a L-39MS. 11.6.1993 došlo na výstavišti k incidentu, kdy Mi-2 tr.č. 8218 od 11. vrp s posádkou Nožina, MUDr. Mareček zachytil o pouliční lampu. Vrtulník byl odvezen do opraven v Brně.
Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište
Zpět na homepage www.leteckemotory.cz
© Zdeněk Kussior
|