Ängelholms Flygmuseum

Ängelholm, Švédsko, září 2013
http://www.engelholmsflygmuseum.se

autor: Zdeněk Kussior

malé náhledy | plná velikost
J35J Draken v areálu bývalého vojenského letiště u Ängelholmu (základna F10) Hirth Motoren HM 504A-2 HM 504A-2, motor poháněl sportovní-cvičný letoun Klemm Kl 35 Sk 15 HM 504A-2, čtyřválcový invertní motor
J35J Draken v areálu bývalého vojenského letiště u Ängelholmu (základna F10) Hirth Motoren HM 504A-2 HM 504A-2, motor poháněl sportovní-cvičný letoun Klemm Kl 35 Sk 15 HM 504A-2, čtyřválcový invertní motor
Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24
Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24
STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) FFVS J22
STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) FFVS J22
FFVS J22 FFVS J22 RM 1 (de Havilland Goblin) RM 1 (de Havilland Goblin)
FFVS J22 FFVS J22 RM 1 (de Havilland Goblin) RM 1 (de Havilland Goblin)
RM 1, elektrický startér RM 1, hořák jedné ze šestnácti spalovacích komor, palivová tryska je vytažena. RM 1, turbínové lopatky ve stromečkovém závěsu. Přetížení na konci lopatek je při plných otáčkách 35000 G. RM 1, přívod paliva k palivové trysce
RM 1, elektrický startér RM 1, hořák jedné ze šestnácti spalovacích komor, palivová tryska je vytažena. RM 1, turbínové lopatky ve stromečkovém závěsu. Přetížení na konci lopatek je při plných otáčkách 35000 G. RM 1, přívod paliva k palivové trysce
RM 1 (de Havilland Goblin) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50), výr.č. 5064
RM 1 (de Havilland Goblin) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50), výr.č. 5064
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové čerpadlo RM 2B, detail hořáku, palivová tryska není nainstalována. Ve spodní části plamence je otvor pro průšlehovou trubku RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové čerpadlo RM 2B, detail hořáku, palivová tryska není nainstalována. Ve spodní části plamence je otvor pro průšlehovou trubku RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové trysky uvnitř stabilizátorů plamene v komoře přídavného spalování. RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové trysky uvnitř stabilizátorů plamene v komoře přídavného spalování. RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, regulace průřezu výstupní trysky je prováděna dvěma klapkami RM 2B, zdvojený vstup stlačeného vzduchu do spalovací komory, mezi dvěma vzduchovými kanály je umístěna palivová tryska. J29F Tunnan
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, regulace průřezu výstupní trysky je prováděna dvěma klapkami RM 2B, zdvojený vstup stlačeného vzduchu do spalovací komory, mezi dvěma vzduchovými kanály je umístěna palivová tryska. J29F Tunnan
RM 6C Motory o podobném tahu, ale výrazně odlišné hmotnosti. Technologicky tyto motory od sebe dělí přes 30 let RM 6C RM 6C
RM 6C Motory o podobném tahu, ale výrazně odlišné hmotnosti. Technologicky tyto motory od sebe dělí přes 30 let RM 6C RM 6C
Startér motoru RM 6C. Do spalovací komory startéru se přivádí Isopropylnitrát, spaliny jsou pak několika otvory v ucpávce hnány na lopatky turbíny. RM 6C, vlevo turbína startéru RM 6C RM 6C
Startér motoru RM 6C. Do spalovací komory startéru se přivádí Isopropylnitrát, spaliny jsou pak několika otvory v ucpávce hnány na lopatky turbíny. RM 6C, vlevo turbína startéru RM 6C RM 6C
RM 6C, detail hořáku a palivové trysky. RM 6C RM 6C, lopatky turbíny RM 6C
RM 6C, detail hořáku a palivové trysky. RM 6C RM 6C, lopatky turbíny RM 6C
RM 6C RM 6C, prodlužovací roura je u tohoto motoru (resp. na tomto letounu) extrémně dlouhá. Celková délka motoru tak překračuje 8 metrů. RM 6C RM 6C
RM 6C RM 6C, prodlužovací roura je u tohoto motoru (resp. na tomto letounu) extrémně dlouhá. Celková délka motoru tak překračuje 8 metrů. RM 6C RM 6C
RM 6C RM 6C, tepelná izolace prodlužovací roury. Materiál mezi zvlněnými je pravděpodobně nějaký typ kamenné vlny. RM 6C RM 6C, v levé části je palivové potrubí a trysky přídavného spalování. Vpravo jsou prstence stabilizátorů plamene.
RM 6C RM 6C, tepelná izolace prodlužovací roury. Materiál mezi zvlněnými je pravděpodobně nějaký typ kamenné vlny. RM 6C RM 6C, v levé části je palivové potrubí a trysky přídavného spalování. Vpravo jsou prstence stabilizátorů plamene.
RM 6C Nejrozšířenější motory švédských armádních letounů Servicebil 405 Servicebil 405
RM 6C Nejrozšířenější motory švédských armádních letounů Servicebil 405 Servicebil 405
Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome
Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome
Agusta Bell 204 (Hkp3B) J35J Draken 30 mm kanón M-55 ADEN z letounu Saab J35J Draken M-55 ADEN
Agusta Bell 204 (Hkp3B) J35J Draken 30 mm kanón M-55 ADEN z letounu Saab J35J Draken M-55 ADEN
M-55 ADEN Příďová část letounu Saab J35J Draken, přední podvozková šachta Pilotní sedadla používaná na švédských letounech Radiovybavení z letounu Hawker Hunter
M-55 ADEN Příďová část letounu Saab J35J Draken, přední podvozková šachta Pilotní sedadla používaná
na švédských letounech
Radiovybavení z letounu Hawker Hunter
SF37 Viggen SF37 Viggen Výstupní trysky letounů Gripen a Viggen téměř nesnesou srovnání. Stejně tak i výkon obou motorů - 80 a 125 kN Pomocná jednotka (APU)
SF37 Viggen SF37 Viggen Výstupní trysky letounů Gripen a Viggen téměř nesnesou srovnání. Stejně tak i výkon obou motorů - 80 a 125 kN Pomocná jednotka (APU)
Pomocná jednotka (APU) Pomocná jednotka (APU) Saab J35J Draken Palubní deska J35D Draken
Pomocná jednotka (APU) Pomocná jednotka (APU) Saab J35J Draken Palubní deska J35D Draken
Saab J35J Draken RM 9 (Turboméca Aubisque) RM 9, dvouproudový motor o tahu 7,28 kN RM 9
Saab J35J Draken RM 9 (Turboméca Aubisque) RM 9, dvouproudový motor o tahu 7,28 kN RM 9
RM 9 RM 9 RM 9 RM 9, přívod paliva je pomocí vstříkovacího kroužku, který rotuje společně s hřídelí motoru.
RM 9 RM 9 RM 9 RM 9, přívod paliva je pomocí vstříkovacího kroužku, který rotuje společně s hřídelí motoru.
RM 9, kolem hřídele jdou pěkně vidět labyrintové ucpávky. RM 9 RM 9 RM 12 z letounu Jas-39 Gripen
RM 9, kolem hřídele jdou pěkně vidět labyrintové ucpávky. RM 9 RM 9 RM 12 z letounu Jas-39 Gripen
RM 9 JAS-39A Gripen Lycoming O-435-A Lycoming O-435-A
RM 9 JAS-39A Gripen Lycoming O-435-A Lycoming O-435-A
SAAB 91B Safir (Sk50B) Tunnan, označení létající sud vcelku sedí.   Bristol Bloodhound II (Rb68)
SAAB 91B Safir (Sk50B) Tunnan, označení létající sud vcelku sedí.   Bristol Bloodhound II (Rb68)
Bristol Bloodhound II (Rb68) Cvičný cíl CT 20 Cvičný cíl CT 20
Bristol Bloodhound II (Rb68) Cvičný cíl CT 20 Cvičný cíl CT 20

Komentáře k této stránce

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) in /data/www/leteckemotory.cz/www.leteckemotory.cz/article_comments.php on line 210

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /data/www/leteckemotory.cz/www.leteckemotory.cz/article_comments.php on line 210
jméno    kontrolní výpočet 3 + 5 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.


Přístupů od 24. 4. 2002