O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy


Aviatická pouť 2010

Pardubice, 5.6.2010

autor: Zdeněk Kussior

Aviatická pouť 2010 byla na poměry v Česku v posledních letech docela raritní akce. Nejen, že se povedlo zajistit množství zajímavé a u nás ne tak často vídané techniky, přiletěly i některé unikáty, ale také se vše povedlo spojit do celku, mapujícího celou historii létání nad naším územím. Právě oslava 100 let létání v Čechách byla nosným tématem celého leteckého dne.

Díky spolehlivosti Českých Drah jsem se do Pardubic dostal až zhruba v 10:30. Brána letiště je od nádraží jen zhruba 3 km, nechtěl jsem riskovat čekání na bus a zdržení v zácpě, vydal jsem se na letiště pěšky. Dobře jsem udělal. V busech a autech se smažící skupinky jsem svižnou chůzí předběhl. Organizace parkování asi nebyla bůh ví jaká, řidiči se netvářili moc spokojeně. U brány letiště jsem nepochopil, jak mohou na prodej lístků vyhradit snad jen tři prodejní místa. Slečny se musely dost otáčet, aby tisícům přichozím stíhaly prodávat vstupenky. Navíc na přímém slunci. Zasmál jsem se i u trhačů lístků o pár metrů dále, dva pánové v letech taky měli plné ruce práce. K "organizaci" se vrátím ještě níže.

V areálu letiště jsem byl tedy lehce po jedenácté hodiny, příchod do prostoru diváků byl veden kolem strojů CLV Pardubice, kolem polské spárky MiG-29UB, českého Gripenu a dalších.

Letový program začal přesně v poledne obvyklým průletem tří a sólovým vystoupením jednoho Gripenu. Další program mapoval historii letectví nad naším územím od samotného počátku. Tím prvním odvážným před sto lety byl Ing. Jan Kašpar, dnes v podání Michaela Carlsona na svém Blériotu. Přišla první světová válka a na pardubickém nebi se krom jiných objevil i německý Fokker Dr. I. Meziválečné období zastupovala třeba Avia BH1 a BH5 Historické letky republiky Československé. Zajímavým letounem byla Tatra 101 z Kunovic. Letoun nezvyklého rozpětí a nezvyklého doletu několika tisíc kilometrů.

Obrovským lákadlem na tuto akci byly přislíbené (a v naprosté většině splněné) účasti strojů ze druhé světové války. Ukázaly se legendy evropského válečného nebe - letouny Spitfire, Hurricane, Bf-109, FW-190, Jak-3, Jak-11 a Ju-52. Vzdušné souboje, simulované bombardování, výsadek z Junkerse, krásný zvuk a dravý vzhled Focke-Wulfa a jeho téměř "bojové" (čtěte: tvrdé) přistání ap. - jo, tohle se v Česku nevídá každý den, snad ani desetiletí.

Pauzy mezi historickými vystoupeními vyplňovaly ukázky současné armádní letecké techniky a vystoupení akrobatů. Box Redbulls se čtyřmi Z-50LX byl jako vždy perfektně slétaný, to stejné lze říct i o boxu čtyř Trenérů. Ikdyž nejsem velkým fanouškem aeroklubových vystoupení, Zlíny si mě získaly, nejen ty čtyři v boxu, ale také jejich hromadné přelety, kdy jich byla celá obloha.

Je skvělé, že se podařilo pouhý týden po prvním záletu v poválečné sekci letošního programu předvést polský MiG-15UTI (Lim-2). Samotná ukázka byla nic moc, povětšinou jen létání horizontálních osmiček, ale vzhledem k právě započatým letovým zkouškám to je pochopitelné. V obvykle opatrném vystoupení se ukázal Delfín L-29, v průběhu programu se ukázala také ALCA L-159. Co do decibelů vyhrál Marián Bukovský na svém slovenském MiG-29UB. Ukázka myslím ničím nevynikala.

Je obrovská škoda, že rumuni odmítli přiletět se svým MiG-21 a poláci nakonec nebyli schopni se zůčastnit se Su-22. Oba letouny, léta neviděné na českém nebi, patřily beze sporu mezi hlavní lákadla, skvěle by doplnily později sformovanou skupinu strojů L-29, L-39, L-159, MiG-15, MiG-29 a JAS-39. Bohužel možnost vidět u nás tyto proudové skvosty pohromadě se už asi nikdy nenaskytne.

Nemohu nezmínit pozemní část programu. Vystoupení vojenských historických klubů a snad i divadelních uskupení probíhala paralelně s letovým programem, vždy vzájemně tématicky sladěné. Viz fotogalerie níže. Co bych chtěl velmi vyzdvihnout byla doprovodná hudba, ať živá, či reprodukovaná. Vždy dobře doplňovala probíhající program - vážná hudba, dobové německé pisně, ruské, francouzské, staré české hitovky, metal, rock, hudba z filmů. Snad bych si i koupil soundtrack.

Zkrátka letový i pozemní program mě osobně velmi oslovil, stejně tak zúčastněná technika. Teď trochu z jiného soudku.

Jako člověka, který si na takových akcích dá rád pivo, mě nepotěšilo, že na celém letišti byly jen dva stánky s pivem, obsluha se snažila, ale s pár pípami se zázrak neudělá. Jako člověka, který si na celodenním slunci a při 25°C dá rád i obyčejnou vodu, mě nepotěšilo, že dlouhé řady byly i u stánků s nealkem. V nabitém programu si člověk nechce nechat nic ujít, tak čekání po pár minutách vzdá. K smíchu mi přišlo, když jsem na stánku Staropramenu viděl nabídku tvrdého alkoholu. V zoufalosti si už koncem dne někteří ty Mojita apod. pro doplnění tekutin koupit museli. Pokud byl Staropramen spolusponzorem akce (údajně ano), pak už bych ho na podobnou akci nepustil. Návštěvníci svou nespokojenost dávali na letišti, ale i později na internetu silně najevo. Naštěstí se někdy během dne na letišti objevila cisterna s pitnou vodou.

Z organizace se mi také nelíbil naprostý nedostatek popelnic, viděl jsem snad 2 nebo 3 stanoviště po dvou kontejnerech, samozřejmně zasypané odpadky. Předpokládám to samé se týkalo i toalet ToiToi. Podle postřehů jiných návštěvníků byly i další věci organizačně nezvládnuté - ozvučení v některých částech sektoru pro diváky, organizace příjezdu a parkování. Konkrétně tyto problémy se mě netýkaly, tedy je nebudu komentovat.

Zkrátka do příštího roku je co napravovat, tedy co se zajištění "pohodlí" návštěvníků týče. Co se programu týče, bude velmi těžké jej v příštích ročnících překonat, skoro až nemožné.

Z letiště jsem odcházel v půl sedmé. Opálený, žíznivý, ale spokojený.

malé náhledy | plná velikost
  Ústřední hudba Armády ČR- předehra k představení 100 let aviatiky v Čechách Zahajovací průlet 3x JAS-39 Gripen AČR Komparzisté pozemního programu
  Ústřední hudba Armády ČR- předehra k představení 100 let aviatiky v Čechách Zahajovací průlet 3x JAS-39 Gripen AČR Komparzisté pozemního programu
Dodge WC52 Americké armády, 2.Sv. válka Gripen na minimálce, v popředí vjezd historického letiště V přestávkách pozemního programu probíhaly ukázky současné techniky AČR, zde Mi-24  
Dodge WC52 Americké armády, 2.Sv. válka Gripen na minimálce, v popředí vjezd historického letiště V přestávkách pozemního programu probíhaly ukázky současné techniky AČR, zde Mi-24  
    1. Sv. válka, vojenští oficíři Rakousko-Uherské armády... ... a vojáci ...
    1. Sv. válka, vojenští oficíři Rakousko-Uherské armády... ... a vojáci ...
... právě převzali pod svou vládu zinscenované letiště. Opět přestávka a v ní vrtulník W-3A Sokol letecké záchranné služby v Plzni-Líních ( LKLN ) a následovaly ukázky boje s ohněm  
... právě převzali pod svou vládu zinscenované letiště. Opět přestávka a v ní vrtulník W-3A Sokol letecké záchranné služby v Plzni-Líních ( LKLN ) a následovaly ukázky boje s ohněm  
      Horko řešil každý po svém )
      Horko řešil každý po svém )
Blériot IX (1918) IX (1918), se kterým zde před 100. lety vzlétl Jan Kašpar. Pilot Blériotu IX ve zjevně dobré náladě    
Blériot IX (1918) IX (1918), se kterým zde před 100. lety vzlétl Jan Kašpar. Pilot Blériotu IX ve zjevně dobré náladě    
  A další přestávka, Uli Dembinski a Jak-55, předvádějící skywritting    
  A další přestávka, Uli Dembinski a Jak-55, předvádějící skywritting    
  Na letišti mezitím propukly boje, letiště bylo napadeno britským letounem Sopwith 11 Strutter ... ... ale na jeho obranu vlzlétl do vzduchu Fokker Dr.I a strhl se vzdušný souboj. Kdo viděl létat tento Fokker, pochopil, proč Němci měli ve vzduchu převahu
  Na letišti mezitím propukly boje, letiště bylo napadeno britským letounem Sopwith 11 Strutter ... ... ale na jeho obranu vlzlétl do vzduchu Fokker Dr.I a strhl se vzdušný souboj. Kdo viděl létat tento Fokker, pochopil, proč Němci měli ve vzduchu převahu
      Zasažený britský letoun byl nakonec donucen k přístání na nepřátelském letišti...
      Zasažený britský letoun byl nakonec donucen k přístání na nepřátelském letišti...
    ... a následovalo okamžité zajmutí pilotů.  
    ... a následovalo okamžité zajmutí pilotů.  
  Avia B.H.5 Avia B.H.1  
  Avia B.H.5 Avia B.H.1  
  Tatra 101 Další Tatra na obloze. Tentokrát 3x TATRA T-131 Replika letounu Racek PB6
  Tatra 101 Další Tatra na obloze. Tentokrát 3x TATRA T-131 Replika letounu Racek PB6
Kuňkadlo VBŠ 2   Opět Tatra 101, na svou dobu s nevídaným doletem 4.340 kilometrů, což byl tehdy světový rekord  
Kuňkadlo VBŠ 2   Opět Tatra 101, na svou dobu s nevídaným doletem 4.340 kilometrů, což byl tehdy světový rekord  
      Problémy jsou na blízku. Německá armáda na korbě vojenského nákladního vozu Praga RN ...
      Problémy jsou na blízku. Německá armáda na korbě vojenského nákladního vozu Praga RN ...
... v době okupace ČSR nemělo Německo mnoho dopravních prostředků, tak se jezdilo na čemkoliv. Právě probíhá převzetí českého letiště pod správu německé Luftwaffe. A zde jsme se již přesunuli na britské letiště v Duxfordu. Krásný Junkers Ju-52, vzlétl, aby vynesl do vzduchu německé výsadkáře...
... v době okupace ČSR nemělo Německo mnoho dopravních prostředků, tak se jezdilo na čemkoliv. Právě probíhá převzetí českého letiště pod správu německé Luftwaffe. A zde jsme se již přesunuli na britské letiště v Duxfordu. Krásný Junkers Ju-52, vzlétl, aby vynesl do vzduchu německé výsadkáře...
      Němečtí výsadkáři na zemi ... se chystají k boji
      Němečtí výsadkáři na zemi ... se chystají k boji
Německá motorizovaná jednotka se chystá zaútočit na britské letiště. Útok zahájen ...    
Německá motorizovaná jednotka se chystá zaútočit na britské letiště. Útok zahájen ...    
    Německý útok navíc ze vzduchu podpořil i Bf-109 K obraně letiště vzlétá britský legendární letoun Hawker Hurricane Mk.I
    Německý útok navíc ze vzduchu podpořil i Bf-109 K obraně letiště vzlétá britský legendární letoun Hawker Hurricane Mk.I
Krásný Bf-109 na zemi. Americký cvičný letoun North American T-6 Harward    
Krásný Bf-109 na zemi. Americký cvičný letoun North American T-6 Harward    
    Supermarine Spitfire Mk.Vb Blížící se bojové vozidlo americké armády M8 Greyhound, značí problémy pro německé vojáky.
    Supermarine Spitfire Mk.Vb Blížící se bojové vozidlo americké armády M8 Greyhound, značí problémy pro německé vojáky.
Nádherný Focke-Wulf Fw-190A, vychutnejte si tohoto krasavce !! Vždy mě na tomto letounu fascinovala velikost listů vrtule ...   Krása zvuku hvězdicového přeplňovaného motoru tohoto stroje, zůstala nepřekonána! )
Nádherný Focke-Wulf Fw-190A, vychutnejte si tohoto krasavce !! Vždy mě na tomto letounu fascinovala velikost listů vrtule ...   Krása zvuku hvězdicového přeplňovaného motoru tohoto stroje, zůstala nepřekonána! )
Zde již americká armáda dobyla němci ovládané letiště a převzala velení.     Jak - 11
Zde již americká armáda dobyla němci ovládané letiště a převzala velení.     Jak - 11
Jak - 3 Zde jsme se opět přesunuli. Nyní se nacházíme na východní frontě, na letišti ovládané němci. Jak - 3 při vzletu. V pozadí Jak - 11 zahajuje letecký útok na letiště
Jak - 3 Zde jsme se opět přesunuli. Nyní se nacházíme na východní frontě, na letišti ovládané němci. Jak - 3 při vzletu. V pozadí Jak - 11 zahajuje letecký útok na letiště
Zde vzdušný nálet Jaku - 3 Sovětská pýcha 2. Sv. války ... chyběly jen La-5 a Il-2 ( Rusové zahájili pozemní útok na němci ovládané letiště. V tu chvíli bylo na bojišti opravdu horko ! Zde již po boji, ruští vojáci prohledávají všechna opevnění ...
Zde vzdušný nálet Jaku - 3 Sovětská pýcha 2. Sv. války ... chyběly jen La-5 a Il-2 ( Rusové zahájili pozemní útok na němci ovládané letiště. V tu chvíli bylo na bojišti opravdu horko ! Zde již po boji, ruští vojáci prohledávají všechna opevnění ...
Ještě jednou nádherný Jak - 3 po přistání. Nezapomělo se ani na detaily. Mezi ruskými vojáky nechyběli mladíci ani staří pánové! Po vyhraném boji úsměvy na horkem zchvácené diváky. Bylo ovšem na co koukat !!  
Ještě jednou nádherný Jak - 3 po přistání. Nezapomělo se ani na detaily. Mezi ruskými vojáky nechyběli mladíci ani staří pánové! Po vyhraném boji úsměvy na horkem zchvácené diváky. Bylo ovšem na co koukat !!  
Vojáci Wehrmachtu a Fallschirmjäger v pochodu před diváky.   4x Z-226 ve skupinové akrobacii ... ... místy byly rozestupy mezi letouny opravdu minimální
Vojáci Wehrmachtu a Fallschirmjäger v pochodu před diváky.   4x Z-226 ve skupinové akrobacii ... ... místy byly rozestupy mezi letouny opravdu minimální
    Hromadný let 16ti Z-226 velice pěkný pohled na aeroclubové Zlíny, jenž se do Pardubic sletěli z celé republiky  
    Hromadný let 16ti Z-226 velice pěkný pohled na aeroclubové Zlíny, jenž se do Pardubic sletěli z celé republiky  
       
  PLDvK vz.53/59  - 30 mm protiletadlový dvojkanón vzor 53/59 S-125 SA-3 GOA na podvozku vozu Zil - 135, k vidění na statické části expozice. The Flying Bulls Aerobatic Team ...
  PLDvK vz.53/59 - 30 mm protiletadlový dvojkanón vzor 53/59 S-125 SA-3 GOA na podvozku vozu Zil - 135, k vidění na statické části expozice. The Flying Bulls Aerobatic Team ...
... dech beroucí skupinová akrobacie v podání 4x Zlín-50 LX      
... dech beroucí skupinová akrobacie v podání 4x Zlín-50 LX      
       
       
A je to tu ... po hodinách skvělé zábavy přišel zlatý hřeb... ... v podání poslkého MiG - 15UTI ( Lim - 2 )   I když příliš letecké krásy nepředvedl, určitě mnoho lidí bylo v Pardubicích kvůli tomuto stroji
A je to tu ... po hodinách skvělé zábavy přišel zlatý hřeb... ... v podání poslkého MiG - 15UTI ( Lim - 2 )   I když příliš letecké krásy nepředvedl, určitě mnoho lidí bylo v Pardubicích kvůli tomuto stroji
SKP - Startové velitelské stanoviště - Řízení letového provozu v polních podmínkách včetně s ukázkou dobových uniforem pilotů a techniků Mig-15UTI se chystá k letu v minimální rychlosti, v popředí tahač letounů 60. let, Tatra 138 4x4 NT A zde již krásný Mig-15 v minimální rychlosti, neexistoval fotoaparát, který by necvakal ... :)  
SKP - Startové velitelské stanoviště - Řízení letového provozu v polních podmínkách včetně s ukázkou dobových uniforem pilotů a techniků Mig-15UTI se chystá k letu v minimální rychlosti, v popředí tahač letounů 60. let, Tatra 138 4x4 NT A zde již krásný Mig-15 v minimální rychlosti, neexistoval fotoaparát, který by necvakal ... :)  
Oblaka dýmu, mohutný hřmot a pláč malých dětí ... takto se prezentoval na startu Marián Bukovský se slovenským MiG-29UB ... ... plameny z trysek svědčí o maximálním výkonu Migu ... ... a Marián Bukovský nepolevuje. Hřmot nijak neutichá, ba naopak a dětský pláč se mění na panický křik! Tomu se říká napálit start! Pýcha českého leteckého průmyslu. Společný let L-159 ALCA na křídlech s L-29 Delfín a L-39 Albatros ...
Oblaka dýmu, mohutný hřmot a pláč malých dětí ... takto se prezentoval na startu Marián Bukovský se slovenským MiG-29UB ... ... plameny z trysek svědčí o maximálním výkonu Migu ... ... a Marián Bukovský nepolevuje. Hřmot nijak neutichá, ba naopak a dětský pláč se mění na panický křik! Tomu se říká napálit start! Pýcha českého leteckého průmyslu. Společný let L-159 ALCA na křídlech s L-29 Delfín a L-39 Albatros ...
... následováni minulou érou stíhacích letounů AČR, Mig-15 a Mig-29 ... ... zde všichni pohromadě navíc na křídlech s JAS-39 Gripen AČR Nepřehlédnutelný kouřící Mig-29.  
... následováni minulou érou stíhacích letounů AČR, Mig-15 a Mig-29 ... ... zde všichni pohromadě navíc na křídlech s JAS-39 Gripen AČR Nepřehlédnutelný kouřící Mig-29.  
Policejní BELL 412   L-39 Albatros pojíždí směrem ke stojínce po ukončení svého programu. Ju - 52, z blízka je to opravdu velký stroj.
Policejní BELL 412   L-39 Albatros pojíždí směrem ke stojínce po ukončení svého programu. Ju - 52, z blízka je to opravdu velký stroj.
Praga Baby E114 Jak-55 Uliho Dembinskiho pěkně z blízka   Boeing Stearman PT-17
Praga Baby E114 Jak-55 Uliho Dembinskiho pěkně z blízka   Boeing Stearman PT-17
Krásný pohled na stojánku ... zprava Jak-11, Jak-3, T-6 Jak - 11, svými letovými schopnostmi opravdu překvapil!   Jak - 3
Krásný pohled na stojánku ... zprava Jak-11, Jak-3, T-6 Jak - 11, svými letovými schopnostmi opravdu překvapil!   Jak - 3
North American T-6 Harward Relativně maličký Jak - 3    
North American T-6 Harward Relativně maličký Jak - 3    
Krásný a hlavně zvukolíbezný Fw-190 V porovnání s ostatními letouny Fw-190 nemá listy, ale 'lopaty' !!   Tak asi na dlouhou dobu poslední foto z letecké akce. Dne 12.6.2010, poblíž francouzského Heyres, tento letoun havaroval do moře :( Letoun by neměl být těžce poškozen. Pilot se zachránil.
Krásný a hlavně zvukolíbezný Fw-190 V porovnání s ostatními letouny Fw-190 nemá listy, ale "lopaty" !!   Tak asi na dlouhou dobu poslední foto z letecké akce. Dne 12.6.2010, poblíž francouzského Heyres, tento letoun havaroval do moře :( Letoun by neměl být těžce poškozen. Pilot se zachránil.
Britská pýcha 2. Sv. války, Supermarine Spitfire Mk.Vb     A zde jeho slabší, ale také starší předchůdce Hawker Hurricane Mk.I
Britská pýcha 2. Sv. války, Supermarine Spitfire Mk.Vb     A zde jeho slabší, ale také starší předchůdce Hawker Hurricane Mk.I
MiG-15UTI ( Lim - 2 )     Bohužel jediný MiG-21 v Pardubicích, mnoho lidí se těšilo na dynamickou ukázku :(
MiG-15UTI ( Lim - 2 )     Bohužel jediný MiG-21 v Pardubicích, mnoho lidí se těšilo na dynamickou ukázku :(
      Maďarský MiG-29
      Maďarský MiG-29
Zde poslední verze slavného britského letounu, Supermarine Spitfire PR Mk.XIX, jeho motor Griffon V12 s obsahem 38litrů a výkonem přes 2.000Hp, patřil k těm nejvýkonějším motorem 2.Sv. války Z-37, klasika většiny aeroclubových letišť, v závěru programu tyto stroje předváděly krásnou ukázku letových schopností tohoto zemědělského stroje.
Zde poslední verze slavného britského letounu, Supermarine Spitfire PR Mk.XIX, jeho motor Griffon V12 s obsahem 38litrů a výkonem přes 2.000Hp, patřil k těm nejvýkonějším motorem 2.Sv. války Z-37, klasika většiny aeroclubových letišť, v závěru programu tyto stroje předváděly krásnou ukázku letových schopností tohoto zemědělského stroje.

Komentáře k této stránce
2011-08-08 17:58:17
Torie
I can alardey tell that's gonna be super helpful.
2010-09-07 02:49:47
Martin
Ahoj,
napsals to moc hezky. taky jsem byl v sobotu a se stejnými pocity. S parkováním vůbec žádný problém, přijel jsem na bránu v 8 hodin...
2010-09-07 02:49:41
Martin
Ahoj,
napsals to moc hezky. taky jsem byl v sobotu a se stejnými pocity. S parkováním vůbec žádný problém, přijel jsem na bránu v 8 hodin...
2010-08-13 12:56:57
Roman
hezkej prach na snimaci a ty useknute letouny, parada...
2010-06-11 12:10:32
Szyka
Zdravím,

zúčastnil jsem se v neděli a se všemi postřehy a hodnocením jak pozitívním tak i negatívním souhlasím. Největší výtku mám na organizování parkování. Zde zveřejněné fotky jsou super daleko lepší než moje. Dík.
jméno    kontrolní výpočet 4 + 1 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.


Přístupů od 24. 4. 2002