O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

J32

Westinghouse, USA

TD2N-1

Westinghouse začal s vývojem svého motoru 9.5A, později známého pod vojenským označením J32-WE-2, koncem roku 1942. Jednalo se o malý jednoproudový motor s 6-stup. osovým kompresorem, ocelovou prstencovou spalovací komorou a 1-stup. turbínou. Poprvé byl spuštěn v roce 1944. US Navy si tento motor zvolila pro vyvíjenou střelu vzduch-vzduch Gordon II-B a Gordon III-B. První motor byl US Navy dodán v polovině roku 1944, projekt střel byl však ukončen. Motorů verze 9.5A byl postaveno 24 kusů. Vylepšená verze motoru, 9.5B, poháněla rychlý cvičný cíl Martin TD2N-1, ten byl se spuštěným motorem poprvé za letu testován v srpnu 1945. Vysoká cena motoru a neustále opožďování vývoje nakonec v roce 1946 vedly ke zrušení celého programu TD2N-1. Motorů verze motoru 9.5B bylo postaveno 20 kusů.

Westinghouse 9.5A

Typ - 9.5A 9.5B
Průměr mm 241 241
Délka mm 1402 1402
Suchá hmotnost kg 64,9 65,8
Stlačení za kompresorem - 3:1 3:1
Teplota před turbáínou °C 816 816
Maximální tah (SLS) kN 1,22 při ot. 36000 min-1 1,16 při ot. 34000 min-1
Normální tah (SLS) kN 0,78 při ot. 29800 min-1
Maximální tah (za letu, ve výšce) kN 0,96 při ot. 36000 min-1
Normální tah (za letu, ve výšce) kN 0,71 při ot. 29800 min-1
Specifická spotřeba paliva při maximálním tahu kg.kN-1.h-1 173

Kde je možné motor vidět

  • Řez motoru 9.5A je vystaven v Steven F. Udvar-Hazy Center ve Washington D.C.

Některé zdroje použitých informací a obrázků:

Komentáře k této stránce
jméno    kontrolní výpočet 1 + 4 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.



Přístupů od 24. 4. 2002