![]() | TD2N-1 |
Westinghouse začal s vývojem svého motoru 9.5A, později známého pod vojenským označením J32-WE-2, koncem roku 1942. Jednalo se o malý jednoproudový motor s 6-stup. osovým kompresorem, ocelovou prstencovou spalovací komorou a 1-stup. turbínou. Poprvé byl spuštěn v roce 1944. US Navy si tento motor zvolila pro vyvíjenou střelu vzduch-vzduch Gordon II-B a Gordon III-B. První motor byl US Navy dodán v polovině roku 1944, projekt střel byl však ukončen. Motorů verze 9.5A byl postaveno 24 kusů. Vylepšená verze motoru, 9.5B, poháněla rychlý cvičný cíl Martin TD2N-1, ten byl se spuštěným motorem poprvé za letu testován v srpnu 1945. Vysoká cena motoru a neustále opožďování vývoje nakonec v roce 1946 vedly ke zrušení celého programu TD2N-1. Motorů verze motoru 9.5B bylo postaveno 20 kusů.
Westinghouse 9.5A
Typ | - | 9.5A | 9.5B |
Průměr | mm | 241 | 241 |
Délka | mm | 1402 | 1402 |
Suchá hmotnost | kg | 64,9 | 65,8 |
Stlačení za kompresorem | - | 3:1 | 3:1 |
Teplota před turbáínou | °C | 816 | 816 |
Maximální tah (SLS) | kN | 1,22 při ot. 36000 min-1 | 1,16 při ot. 34000 min-1 |
Normální tah (SLS) | kN | 0,78 při ot. 29800 min-1 | |
Maximální tah (za letu, ve výšce) | kN | 0,96 při ot. 36000 min-1 | |
Normální tah (za letu, ve výšce) | kN | 0,71 při ot. 29800 min-1 | |
Specifická spotřeba paliva při maximálním tahu | kg.kN-1.h-1 | 173 |
Některé zdroje použitých informací a obrázků:
Poslední aktualizace: leden 2014
Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište
Zpět na homepage www.leteckemotory.cz