O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

NK-25

OKB N. D. Kuzněcova, Rusko

Tu-22M3

V roce 1971, na základě příkazu z 28.7.1971, začíná OKB N. D. Kuzněcova pracovat na novém dvouproudovém motoru NK-25 (Izdělije E) s forsážní komorou pro těžké nazdvukové bombardéry. Motor má tříhřídelové schéma, vysokotlaký kompresor s vyšším stupněm stlačení a nový elektronický systém řízení, umožňující maximálně optimalizovat provoz na různých režimech a výrazně tak snížit spotřebu paliva. Oproti starším motorům jsou lopatky turbíny chlazeny novým, efektivějším systémem vzduchového chlazení, povrch lopatek je potažen keramickým materiálem, aby se zabránilo jejich oxidaci při vysokých provozních teplotách (spolupráce s Instituten J.O.Patona). 13.10.1972 byl první motor hotov, pod vedením A.A.Ovčarova s vedoucím konstruktérem M.T.Vasilišinem a A.I.Locmanem. Za nový řídící systém byl zodpovědný A.P.Anisimov.

Spalovací komora NK-25 a NK-32
Tlak vzduchu za kompresorem 26 atm. Teplota před turbínou 1302°C. Ochrannou tepelnou vrstvu tvoří nátěr ZVK-103.

Komora přídavného spalování NK-25 a NK-32
Stupeň nárůstu tahu při přídavném spalování 1,76. Kompletnost hoření 97%. Koeficient hydraulických ztrát 4,4%.

zdroj: [metallist]

V roce 1974 prošly nové motory zkouškami na sériovém Tu-22M2, který tak dostal označení Tu-22M2-E podle svého motoru (Izdělije E). V následujících dvou letech motory podstoupily řadu dalších úprav a zkoušek na Tu-144LL. I letoun prošel úpravami a vznikla tak doposud nejlepší varianta Tu-22, typ Tu-22M3, zalétaný s předsériovými motory poprvé 20.6.1977. 30.12.1978 byl podepsán akt o uskutečnění 100 hodin státních stendových zkoušek a výroba motoru tak nabyla oficiálního statutu. 20.9.1979 vzlétl první Tu-22M3 se sériovými NK-25.

Tu-22M3 se od předchozích verzí liší přepracovanými vstupy vzduchu, zvyšujícími instalovaný tah motorů a přidávajícími vztlak. Během práce na Tu-22M3 se Tupolevova kancelář zabývala také možností razantně přepracovat konstrukci tohoto letounu, která by se nově velmi podobala konstrukci amerického třímachového SR-71. Pohonem letounu projektu "45M" měly být dva motory NK-25 v gondolách v polovině rozpětí křídla. Projekt vymyslela samotá konstrukční kancelář, aniž by ji o to požádalo letectvo SSSR. Po zhodnocení rizika neúspěchu byl však projekt zastaven.

Motorů NK-25 bylo vyrobeno kolem 680 kusů. Po roce 2010 se počítá s rozběhnutím programu jejich modernizace.


NK-25

Spalovací komora a komora přídavného spalování NK-25 a NK-32.

Nakonec doplění několika technických parametrů. Otáčky nízko-, středně-, resp. vysokotlaké hřídele jsou při vzletovém režimu 5400, 7420, resp. 9670 ot/min. Teplota na výstupu trysky při neforsážním režimu (?) je 820°C. Jako palivo se používá letecký petrolej "RT" s přidanou kapalinou "I".

ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKY POPISOVANÝCH MOTORŮ

  - NK-6 NK-144 NK-144 NK-144 NK-144 NK-144A NK-144A NK-144A NK-144V NK-144-22 NK-22 NK-22 NK-25 NK-25 4) NK-25 NK-25 NK-32/321 RD-36-51 RD-36-51A
Tah - maximální kp             15000       13000 2)   14500 3) 14800   14500 14000 20000  
- plné přídavné spalování kp 22000 20000 17500 17500 17500 18150 20000 20000 22000 20000 22000   25000 25000 25000 25000 25000   20000
- nadzvukový cestovní řežim kp 20000 9)   3970 5) 13000 (?)   15000 5000 5)                     5100 5100
- podzvukový cestovní režim kp 3500 10)   3000 6)   30007)   3000 6) 30007) 3000 7                    
- pro překonání M=1 s příd. spal. kp                                      
- volnoběh kp                               800      
SFC - maximální tah kg.kp-1.h-1                         0,76 0,58          
- plné přídavné spalování kg.kp-1.h-1 1,7   1,6       1,65         1,95   2,1 2,08        
- nadzvukový cestovní režim kg.kp-1.h-1 1,96 9) 2,23 1) 1,56 5 2,23 1,56 (?) 1,81 1,81 5 1,81 1,4                 1,26 1,26
- podzvukový cestovní režim   0,86 10)   0,965 6   0,965 0,92 0,92 6 0,94 0,94 0,917 *                  
Průtokové množství vzduchu kg.s-1 340           236 (?)                 211 (?) 365 (?)    
Obtokový poměr   2   0,6 0,6 0,6 0,53 0,6 0,6 0,53     0,6     1,45   1,36    
Stlačení za dmychadlem   2,2           2,45                        
Celkové stlačení za kompresorem - 13.6   14,2   14,2   14,75 14,45 17     14,75   14 25,9   28,2    
Maximální teplota před turbínou °C 1127   1087   1087   1087 1117 1227     1087     1327   1357    
Celková délka motoru mm 4810   7690 5200   5200 7690       5200   5200 7300     7453   5228
Maximální průměr motoru mm 1750     1500   1500         1500   1500 1770     1700 8)   1415
Průměr dmychadla mm     1355   1355   1355 1355 1355       1348            
Suchá hmotnost motoru kg 3500 (3200)   3540 2827 3400   3540 3450 3650       2850 3575     3650   4125
Plná hmotnost motoru kg                           4275   4275      
Akcelerace z volnoběhu na max. tah s                         9            
Akcelerace z volnoběhu na plné příd. spal. s                         18            
Zdroj - [dvig]   [dvig] [sst] [uvauga] [sst] [dvig] [uvauga] [dvig], [uvauga]     [dvig]     [dvig] [wiki] [dvig]   [sst]
V tabulce záměrně nechávám parametry motorů z různých zdrojů, neodvažuji si hodnotit jejich správnost.
1) Hodnota dosažená při prvních nadzvukových letech Tu-144.
2) Podle jiného zdroje je 16200 kp, což je nepravděpodobná hodnota.
3) Ve zdrojích se pohybuje od 14300 do 14800 kp.
4) Údaje v tomto sloupci jsou z http://motor-s.ru, což by měl být zdroj přímo od výrobce. Uvedené hodnoty se ale zdají poněkud podezřelé.
5) H = 18 km, v = 2350 km/h, s přídavným spalováním
6) H = 11 km, v = 1000 km/h, bez přídavného spalování
7) H = 11 km, M = 0,94
8) podle jiného zdroje 1785 mm
9) H = 11 km, M = 1,7
10) H = 11 km, M = 0,9
*) Hodnota neověřena

Některé zdroje použitých informací a obrázků:

Komentáře k této stránce
2022-10-27 11:40:49
Yumi
Hello, It is a wonderful information and also get good knowledge and ideas from this article.The author is giving good thoughts and suggestions to each and every readers through this article. Looking forward to another article. Just visit our website too.
제이나인 카지노사이트 https://www.j9.com/
2022-06-20 10:09:42
바카라사이트
바카라사이트
카지노사이트
온라인카지노
온라인바카라
카지노게임사이트
바카라게임사이트
온라인바카라게임
안전한바카라사이트
안전한카지노사이트
바카라
카지노
인터넷바카라
라이브바카라
실시간바카라
온라인블랙잭
온라인룰렛
홀덤사이트
슬롯사이트
온라인슬롯머신
카지노모바일
카지노하는곳
바카라하는곳
로얄카지노사이트
카심바코리아
비바카지노
맥스카지노
퀸즈카지노
플래티넘카지노
파라오카지노
호텔카지노

https://bcc777.com
https://dewin999.com
https://bewin777.com
https://ktwin247.com
https://nikecom.net
https://netflixcom.net

카지노게임
바카라게임
메이저카지노주소
카지노사이트추천
바카라사이트추천
바카라필승법
바카라그림보는법
바카라이기는법
카지노후기
안전한온라인카지노
검증된온라인카지노
카지노사이트안전한곳
바카라사이트안전한곳
카지노사이트검증된곳
바카라사이트검증된곳
카지노가입머니
카지노무료쿠폰
카지노가입쿠폰
카지노꽁머니
카지노루징머니
먹튀없는카지노
카지노사이트추천
바카라사이트추천
온라인카지노추천
에볼루션게임
카지노영상조작
조작없는카지노사이트
카지노조작없는곳
조작없는바카라사이트
바카라조작없는곳
2022-05-11 09:33:14
마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열
◀§▣→☆ª▶ 카지노 온라인바카라 바카라게임사이트 바카라사이트 바카라사이트추천 안전카지노 온라인바카라 메리트카지노먹튀 바카라검증사이트 비바카지노주소 카지노사이트 https://gamja888.com 슬롯머신 바카라전략슈 바카라사이트 바카라페어 포텐슬롯주소 바카라사이트추천 온라인바카라 mongoangulam998 타이산게이밍 온라인바카라 바카라사이트 바카라사이트추천 로얄카지노쿠폰 비바카지노 온라인바카라 포텐슬롯주소 카지노사이트 맥스카지노쿠폰 카지노추천 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 바카라검증사이트 생방송카지노 바카라주소 온라인카지노 포텐슬롯주소 메가슬롯 카지노슬롯머신 더나인카지노먹튀 우리카지노먹튀 카지노다이사이 카지노블랙잭 mongoangulam998 인터넷바카라 바카라사이트 잭팟시티 FM카지노 게임플레이게이밍 카지노게임사이트 천사카지노 우리카지노 바카라마틴배팅 온라인바카라 필리핀카지노 스피드바카라 포텐슬롯사이트 호게임 생방송카지노 카지노하는곳 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 슬롯카지노 바카라사이트주소 포텐슬롯 카심바슬롯 비바카지노 스핀카지노먹튀 카심바코리아 카지노슬롯사이트 마닐라카지노 비바카지노 메리트카지노 바카라사이트주소 인터넷바카라 바카라게임 바카라배팅노하우 잭팟시티슬롯 맥스카지노 바카라노하우 온라인바카라 로얄카지노쿠폰 예스카지노 온라인바카라 카심바슬롯 엠카지노 마카오카지노 바카라게임 온라인바카라 블랙잭추천 에볼루션게이밍 슬롯머신 생방송카지노 온라인카지노슬롯머신 카심바슬롯 슬롯머신777 바카라사이트 카지노사이트 슬롯머신 https://gamja888.com 카지노블랙잭 온라인바카라 마이크로게임 카지노사이트주소 온라인카지노 mongoangulam998 마닐라카지노 스핀슬롯 맥스카지노 바카라시스템배팅 바카라전략슈 더나인카지노 생방송카지노 카심바슬롯 카지노사이트 FM카지노 샌즈카지노 샌즈카지노먹튀 우리카지노 포텐슬롯주소 우리카지노먹튀 라이브카지노 슬롯머신777 카심바슬롯 인터넷카지노 슬롯머신777 메이저바카라 바카라이기는법 카지노사이트 슬롯머신사이트 생활바카라 룰렛추천 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 온라인바카라 온라인카지노 잭팟시티 온라인바카라 포텐슬롯주소 생방송카지노 sm카지노 포텐슬롯 메리트카지노 세부카지노 포텐슬롯사이트 호게임 온라인바카라 바카라사이트 리조트월드카지노 카지노사이트 메이저카지노 온라인슬롯잭팟 스피드바카라 카심바슬롯 카심바슬롯 바카라사이트주소 바카라배팅노하우 바카라분석법 포텐슬롯주소 카지노사이트추천 mongoangulam998 카심바슬롯 바카라사이트추천 바카라잘하는법 카지노사이트추천 오공슬롯 생활바카라 바카라사이트추천 온라인바카라 포텐슬롯사이트 바카라사이트 타이산게임 해외온라인카지노 온라인카지노 모바일카지노 온라인다이사이 카심바슬롯 카지노검증사이트 맥스카지노쿠폰 카심바슬롯 블랙잭주소 에볼루션게이밍 플레이슬롯 온라인카지노 바카라사이트추천 플러스카지노 바카라필승법 온라인카지노 온라인바카라게임 온라인바카라 온라인바카라 카지노커뮤니티 포텐슬롯사이트 우리카지노계열사 카심바카지노 카심바주소 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 바카라게임사이트 엔젤카지노 포텐슬롯사이트 로얄카지노쿠폰 바카라게임사이트 카지노사이트 더나인카지노먹튀 룰렛게임 아바타바카라 룰렛추천 슬롯사이트 온라인카지노 비바카지노주소 카심바슬롯 실시간바카라 포텐슬롯주소 슬롯커뮤니티 게임플레이게이밍 카지노하는곳 카지노룰렛 온라인카지노 MGM카지노 온라인카지노 오공슬롯 밀리언카지노 엠카지노 얀카지노 바카라이기는법 카심바슬롯 인터넷슬롯머신 카심바슬롯 로터스게이밍 바카라사이트 슬롯머신777 007카지노 생중계카지노 엔젤카지노 바카라사이트 https://gamja888.com 바카라이기는방법 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 포텐슬롯 마이크로게임 https://gamja888.com 우리카지노계열 mongoangulam998 카심바슬롯 포텐슬롯 온라인바카라게임 바카라이기는방법 카심바코리아 카지노사이트 https://gamja888.com 바카라이기는방법 포텐슬롯주소 메가슬롯 포텐슬롯사이트 온라인카지노 비바카지노쿠폰 온라인바카라사이트 ㏘*¶□⊙↕◐
jméno    kontrolní výpočet 1 + 4 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.



Přístupů od 24. 4. 2002