Fotogalerie

Fotbalisté VSOŠL - super hráč Jano Andráš (Dukla Hr.Kr.), Luboš Mick (pilot Mi-8), Butta atd.

Student doma

Student doma

Přísaha na Dukle a pochod Svidníkem, 1974

Přísaha na Dukle a pochod Svidníkem, 1974

Přísaha na Dukle a pochod Svidníkem, 1974

Přísaha na Dukle a pochod Svidníkem, 1974

Rotmistr po škole

Perná léta 1983-84 - přeškolení na palubního technika L-410 na letišti Hradec Králové a Opava.

Padáčkář Péťa Pařízek jde ukázkově ven ...

 

Povinné seskoky jedenkrát ročně - Mošnov v r. 1986? L-410T, výška 800 m, rychlost 200 km/h a s úsměvem vystoupit ... Vpravo Pařez a Miroň.

Beskydy - Benešky. Cesta z Bečvice na Soláň s M. Brndiarem a J. Peckem.

Dali mi medaili, nedali mi medajli? 1987 (vedle P. Kočík)

Fotbalisté VSOŠL

Tuhý boj v Mošnově proti rusům ...

Kemp Fulnek - foto p.t. Vl. Kovařík

Po důstojnických zkouškách v Brně s Ládou Kocourkem (ve vlaku jsem se válel smíchy, u zkoušek už moc ne)

Po dobrém obědě

Na Pomezí - M. Mácha, H. Chlup, I.K, Klinger L. a vpravo vzadu Luman

Technik roje L-410

Akce M - Javorek, Horák, Košťany, Klinger P., I.K. - hotel Letka ...

Akce M - Klinger P., I.K., Repka, Lieskovský - hotel Letka ...

Akce M - "Eda" Michalík, naše Jiřka, Matejov, Paleta, Klinger P., Horák

Akce M - Szobiduo (K plus M)

S Frantou v lázních

 

 

S velitelem v čele na letišti Hradec Králové - zleva vzadu p.t. Michalík a Kauer. Rok 1984.

Tanečnice - Pustevny (Kráťa, Klíma, Podolan)

 

Standa Trubák - bývalý stíhač a za mé éry velitel a pilot Il-14 a An-26.

V novinách Nová Svoboda společně s mjr. Trubákem. Duben 1986.

Motorová zkouška na stojánce letiště Hradec Králové - L-410T. Rok 1984.

 

L-410 - výsadky Prostějov s Duklou - to jsem si užíval, nejraději s Honzou Špačkem (Dukla - Pavlata a spol.). Na snímku s pilotem Svobodou (natáčela ČT).

Cvičení v Přerově.

Cvičení v Přerově.

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989.

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989 nad Ostravou-Dubinou a Hrabůvkou ...

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989, s razítkem od pracovních schodů na krytu motoru ...

Nácvik skupinové slétanosti na letecký den s Květy 1989 nad Ostravou-Dubinou a Hrabůvkou ...

Letecký den s Květy, 1989. An-225 Mrija.

An-225 Mrija

An-225 Mrija

An-225 Mrija

An-225 Mrija

An-225 Mrija a Szobiho tým

Přílet Dědy Mráze do Mošnova na L-410. Rok 1988.

Přílet Dědy Mráze na Mi-17. Rok 1989.

Přílet Dědy Mráze na Mi-17. Rok 1989.

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90, synovec a neteř

Děda mráz 1989-90, synovec a neteř

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Budoucí velitel letky Mi-17 Pišta Mihály (Vajda) s potomkem.

... a jeho zástupce Petr Galbavý - kamarádi a páni piloti - Košice, Dolný Kubín, Lučenec ... ojojoj ...

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Děda mráz 1989-90

Za hluboké totality, kolem roku 1979, při slavnostním pochodu, si notoval "Chajda" do kroku: plánovači.. plánovitě.. rozplánovali.. plán, až.. nakonec.. bylo všechno jinak.. (prozřetelnost?)

 

Památné výsadky Lučenec 1991 (Mihály, Kauer, Sutner, Beran) Předletová příprava - časopis LEO.

Výsadky Lučenec 1991, šéf košických paragánů

 

Vzdušní blázni ...

 

Tady jsem při závěrečném přezkoušení s Ing. mjr. Mirkem Čulákem v r. 1990 na vrtulník Mi-17 - dle mne legendou mezi palubními techniky. Ke vší úctě k našim a jeho učitelům jako byli mjr. Slivka, mjr. Pinkas a další - nikdy jsem nechápal, jak si mohl zapamatovat tolik technických údajů a parametrů z tolika typů letounů a vrtulníků a to nemluvím o mimořádných případech za letu a jejich klidném a rychlém řešení. Dle mne chodící a létající PC. Jen považte - Il-14, An-12, An-26, Mi-17, L-410, pak Tupolevy, Mi-8 - pak už nevím a to odlítal snad 35 let. Obrovská zodpovědnost za techniku a lidi - ten člověk by měl dostat metál, obrovská přirozená autorita. Ještě dnes po 21 letech vidím některé palubáře před přezkoušením, jak se klepali ...

Průlet Zádielskou dolinou, Mi-17 (Mihály, Galbavý)

Ostrava - "Otrava"

Přelet milovaných Beskyd ve dvojici Mi-17 a poslední ostraha východních hranic, r.1992

Zajímavá kamufláž Mi-17 na rozloučenou s Mošnovem koncem, r. 1992.

Konec vrtulníků v Mošnově

Konec vrtulníků v Mošnově

Konec vrtulníků v Mošnově

Poslední průlety nad bydlištěm - Příbor.

Konec vrtulníků v Mošnově

Konec vrtulníků v Mošnově

Mi-17 - předletová příprava.

Pod námi milované Beskydy ...

Mi-17, Mošnov 1992 před zrušením 3. vrtulníkové letky ...

Důležité úkony na Mi-17

Stojánka letiště Mošnov kolem roku 1992. An-12 a Mi-17, v minulosti vzorně seřazené MiGy-21 a na druhém konci 27 ks legendárních Il-14 dopravního pluku.

Konec vrtulníků v Mošnově

Konec vrtulníků v Mošnově

Kopřivnice

S mechanikem na letišti Košice při OSH. V Košicích jsem v r. 1972-76 studoval a začínal u letectva.

Kruh se uzavřel ...

 




Srpen 2015 - náhodné setkání veteránů po 20 letech na Bobrovníku při řízené degustaci Jardova vína. 15 let sousedé přes kopec na jižní Moravě ("důchodci nemají čas"). Veterán Mi-17 a války v Bosně J.Z. (vlevo), veterán Jeseníků I.K. (dědek vpravo).

beze slov ...




70. výročí založení LDP

Osamělá vzpomínka 1.4.2016

Thanks, boys
1.4.1946

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Setkání po 20 letech - p.t. I.K. a M.R. u sv. Floriana.

 

"Vyvalte sudy", Venco!

Plus fanda letectva M.Ch.

 




A opět po 20 letech (říjen 2016)...

... dostali chuť na "jedno" dva nejzkušenější z naší generace p.t. v.v. - Emil Bláha (An-2, Il-14, L-410, Mi-17, An-26) a Franta Laněk (Il-14, L-410, Mi-17, An-26) - oba nalétáno tisíce hodin. Franta jako jediný z nás zůstal u "fochu" - ševče, drž se svého kopyta! - dodnes letecký odborník po celém světě.

 

 

 

 

 

Na zdraví!

Toto není od brigadýrky!

 

Už jsme 4!

zleva: Franta Laněk (p.t.), Venca Hulva (majitel pensionu), Emil Bláha (p.t.), Ivo Kauer (p.t.), Míra Rašík (p.t.). Za fotoaparátem Milan Chuděj (náš velký fanda, nad kterým jsme v jeho dětství dělali randál).

 

Vzpomíná se na pracovní úspěchy (průsery).

Zavíračka! (2 pokyn přeslechli ...)




Experimenty s mazivy a oleji začaly již v roce 1992. Byl jsem v šoku a pud sebezáchovy začal vítězit... a takto to dopadlo s mým rozlučkovým strojem 0802 o několik let později.